Brukowiec szpiegował niemieckich polityków


Czołowi niemieccy politycy byli śledzeni na zlecenie bulwarowego pisma "Bunte" – ujawnił tygodnik ”Stern”.

Katarzyna Kozłowska została p.o. redaktor naczelną tygodnika ”Wprost” (AWR ”Wprost”). Zastąpiła Stanisława Janeckiego, który rozstaje się z wydawnictwem. Spółka Multimedia, właściciel sieci RMF Maxxx, wygrała konkurs na radiową częstotliwość w Oleśnicy. Rada nadzorcza TVP zgodziła się wczoraj na powołanie nowych dyrektorów regionalnych ośrodków TVP w Gdańsku i Rzeszowie.



Marek Zając został drugim zastępcą Katarzyny Janowskiej, redaktor naczelnej tygodnika ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”). Pełni tę funkcję obok Juliusza Urbanowicza. Dziś spółka Infornext.pl (należąca do holdingu Infor PL) uruchomiła nowy wortal biznesowy Biznes.wieszjak.pl, skierowany do osób zainteresowanych finansami i biznesem. Choć przetarg na linię kredytową w wysokości 100 mln zł dla Telewizji Polskiej rozstrzygnięto dwa tygodnie temu, wciąż trwają negocjacje TVP z wyłonionym w nim Bankiem Pekao SA.

Brytyjski "The Times" napisał w piątek, że BBC zamierza zamknąć część portalu internetowego i dwie ze swych stacji radiowych, by zredukować koszty. Plany te BBC ma podobno ogłosić w marcu. Przedstawiciele BBC odmawiali w piątek wypowiedzi na ten temat.

"Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Szymon Majewski projektuje limitowaną kolekcję koszulek dla Fundacji Spełnionych Marzeń. Śmiała kreska popularnego komika pojawi się na specjalnej kolekcji koszulek Endo dla dzieci i dorosłych już 4 maja. Cały dochód ze sprzedaży koszulek pomoże stworzyć Dom Rodzica przy Szpitalu Dziecięcym przy ul. Litewskiej w  Warszawie.

Przez trzy kolejne czwartki do "Gazety Wyborczej" dołączane będą płyty DVD z filmami z serii "Kino czeskie" z filmami Jiřiego Menzla opartymi na twórczości Bohumila Hrabala. UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański. Infor Biznes wygrał proces o ochronę praw autorskich z białostocką firmą Al Pari Business Centre. Wydawnictwo otrzyma blisko 104 tys. zł odszkodowania.



Pasaż handlowy Sklepy.Gratka.pl, należący do Grupy Wydawniczej Polskapresse, oraz porównywarka cen Nokaut.pl rozpoczęły współpracę. Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o przyznaniu koncesji telewizji Puls na program o roboczej nazwie Puls Kids. Natomiast Polskie Media, nadawca TV 4, będą mogły uruchomić kanał młodzieżowy TV 6.

Trzech słuchaczy Trójki rozpoczęło protest


Trzech słuchaczy III Programu Polskiego Radia od wczoraj wieczorem koczuje w przyczepie kempingowej ustawionej naprzeciwko siedziby Trójki przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie.

"Wall Street Journal" dla profesjonalistów


W listopadzie wystartuje internetowe wydanie dziennika "Wall Street Journal", wzbogacone o dodatkowe informacje gospodarcze i dane z rynków finansowych.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Programy muzyczne Agory w TVP Polonia


Grupa Radiowa Agory produkuje programy muzyczne dla kolejnej stacji telewizyjnej. Od wczoraj emituje je TVP Polonia.

Pospieszalski przechodzi do TVP1


Z ramówki TVP 1 jeszcze w tym miesiącu spadną programy "Na tropie" i "Koniec końców" – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Najstarsza niedzielna gazeta świata na sprzedaż


Grupa inwestycyjna Capital Ideas złożyła ofertę kupna najstarszej gazety niedzielnej świata - brytyjskiego tygodnika."The Observer"”.

Janecki został stałym felietonistą "Faktu"


Stanisław Janecki, który do końca stycznia br. był redaktorem naczelnym tygodnika ”Wprost”, został stałym felietonistą "Faktu" (Axel Springer Polska).

Gazetowa wojna o wschodni i zachodni Berlin


Wydawcy prasowi wprowadzają nowe tytuły bulwarowe w stolicy Niemiec.

Detektyw Rutkowski i jego akcje wracają na antenę


W ramówce TVS pojawi się program "Detektyw Rutkowski".

"Wieczór Wybrzeża" powraca w wersji internetowej


Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl.

Murdoch wycofuje się z rynku radiowego w Rosji


Koncern medialny News Corp. sprzedał swoje rosyjskie rozgłośnie radiowe. Nabywcą jest polityk i biznesmen Witalij Bogdanow – podaje dziennik "Moscow Times".

1,45 mln widzów teleturnieju "Gilotyna" w TVP 2


Po czterech odcinkach w nowym paśmie teleturniej "Gilotyna" przyciąga do TVP 2 średnio 1,45 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polak zwycięzcą Grand Press Photo 2010


Tomasz Tomaszewski z ”National Geographic Polska” jest autorem Zdjęcia Roku w Ogólnopolskim Konkursie Fotografii Prasowej – Grand Press Photo 2010.

Nowy cykl koncertów w Polskim Radiu Euro


Jutro Polskie Radio Euro rozpoczyna cykl koncertów w audycji "Ep-Ka". Pierwszym będzie koncert grupy Gossip.

Onet.pl uruchomił serwis z quizami


Onet.pl uruchomił serwis rozrywkowo-społecznościowy Quizon.pl, zawierający kilkaset quizów w wersji przeglądarkowej i na komórkę.

"New York Times" będzie płatny w Internecie


Dziennik "New York Times" od przyszłego roku będzie pobierał opłaty za dostęp do swojego serwisu internetowego.

Powstaje Fundacja Canal+


Canal+ Cyfrowy, właściciel kanałów tematycznych i platformy Cyfra+, tworzy Fundację Canal+. Fundacja Canal+ ma kontynuować i rozwijać dotychczasowe działania firmy wspierające rozwój polskiej kinematografii, sportu i edukacji medialnej młodzieży.

Koniec dominacji Megapanelu? Rywale łączą siły


17 podmiotów chce stworzyć alternatywne dla Megapanelu badanie rynku internetowego w Polsce. - Inicjatywa jest wynikiem frustracji. W końcu miarka się przebrała - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i PR.

Wymiana wydawców "Teleexpressu" TVP 1


Kierownik redakcji "Teleexpressu" w TVP 1, Krzysztof Karwowski, zmienił wydawców programu.

Liga ukraińska w Polsat Futbol


Polsat Futbol będzie pokazywać rozgrywki ukraińskiej ligi piłkarskiej.